zabawki-dla-dzieci-3

Rynek zabawek dla dzieci w dobie pandemii koronawirusa

Zabawki zawsze zajmowały centralne miejsce w życiu dzieci, ponieważ pozwalają im odkrywać nowe sposoby myślenia, uczyć się cennych umiejętności poprzez zabawę, a co najważniejsze, dobrze się przy tym bawić. Zabawki są również cenne dla rodziców, ponieważ dają wytchnienie od stresujących zadań rodzicielskich i pozwalają im przez chwilę skupić się na sobie. W tym roku wartość zabawek zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców została zwiększona przez nakazy pozostawania w domu i zamknięcia szkół, ze szczególnym uwzględnieniem zabawek edukacyjnych.

Tegoroczne trendy w branży zabawek dla dzieci

Rynek zabawek odnotował wzrost w okresie pandemii, ponieważ rodzice szukają alternatyw dla ekranu smartfona bądź komputera. Zabawa to sposób, w jaki dzieci uczą się nawiązywania kontaktów towarzyskich i kreatywności, a zabawki odgrywają ważną rolę w życiu dzieci i ich rozwoju umysłowym. Coraz częściej jednak na ekranach pojawia się pokolenie digital-natywne – badanie z 2019 r. wykazało, że codzienne korzystanie z telewizji, komputerów i urządzeń mobilnych przez dzieci wzrosło trzykrotnie w wieku od jednego do trzech lat. Cyfrowe ekrany ze swoimi nieskończonymi możliwościami szybko stają się najlepszą zabawką dla dzieci na całym świecie. W tym roku, „dzięki” pandemii koronawirusa i wynikającym z niej zamknięciom szkół i nakazom pozostania w domu, dzieci biorą udział w lekcjach online i spędzają więcej czasu na ekranach niż kiedykolwiek wcześniej. Koniecznie sprawdź – Sklep z zabawkami lalabu.pl

Badanie przeprowadzone w maju 2020 r.

Wśród ponad 3000 rodziców wykazało, że podczas pandemii czas spędzany przed ekranem dla ich dzieci wzrósł o 500%. Eksperci i rodzice martwią się, że wydłużenie czasu spędzanego przed ekranem może uniemożliwić dzieciom kształtowanie zdrowszych i bardziej kreatywnych zachowań, takich jak czytanie lub zabawa z wyobraźnią. Aby przeciwdziałać wydłużaniu się czasu spędzanego przed ekranem, rodzice zwrócili się ku zabawkom innym niż cyfrowe. Według danych Grupy NPD, światowy rynek zabawek odnotowuje silny wzrost sprzedaży o 11% w pierwszych ośmiu miesiącach roku. Czy ten trend będzie się dalej utrzymywał? Miejmy taką nadzieję.

Back to top