Jak czerpać pomysł na biznes?

Jak czerpać pomysł na biznes?

Znalezienie swojego własnego pomysłu na biznes nie zawsze jest proste. Co roku obserwujemy tysiące małych firm, które plajtują, gdyż nie udaje im się znieść presji związanej z konkurencją. Istnieją również perełki, które praktycznie znikąd i dzięki przemyślanemu zarządzaniu odniosły wielki sukces. Gdzie tkwi recepta na sukces?

Poszukiwanie idealnego pomysłu na biznes?

Przede wszystkim – trzeba sobie przeanalizować sobie następujące kwestie:

• Co potrafimy?
• Co chcemy robić?
• Czego brakuje?
• Na czym można zarobić?
• Co daje perspektywy rozwoju?

Odpowiedź na te wszystkie pytania musi być maksymalnie kreatywna, efektywna i dokładnie przemyślana. Ważna jest szczerość wobec siebie i często też zimna ocena każdego z pomysłu. Oczywiście ocena na zimno nie zawsze gwarantuje sukces – czasami ludzie pod wpływem impulsu decydują się na zrobienie czegoś i takie projekty osiągają największy sukces. Grunt to mieć pomysł i konsekwentnie go realizować.

Poszukiwanie pomysłu warto realizować poprzez analizę aktualnych newsów, problemów społecznych, technologicznych oraz kierunkując się na rzecyz, które zwyczajnie ułatwią życie innym. Kolejną ważną rzeczą jest odnalezienie niszy. Wiele małych sklepów nie daje rady, gdyż nie są w stanie efektywnie konkurować cenowo z dużymi sklepami. Nie ma znaczenia kryterium bliskości – ważna jest unikalność, a więc niższe ceny, lepsze godziny otwarcia albo ekskluzywność danego miejsca.

Analiza rynku i usług

Warto popatrzeć, w których branżach brakuje ludzi i które z branż szczególnie są narażone na niedobory w zakresie usług lub produktów. Wystarczy przejrzeć raporty specjalistycznych towarzystw lub zorientować się rozmawiając z ludźmi z okolicy, czego im konkretnie brakuje. W dobie internetu jest to niesamowicie proste i wystarczy jedynie poświęcić trochę czasu na research.

Jak się za to zabrać?

Przede wszystkim warto popytać znajomych, innych przedsiębiorców lub zwyczajnie poszukiwać inspiracji w internecie. Wiele forów internetowych zawiera praktyczne porady na temat rozwijania biznesu, a czytając skargi np. klientów lub profesjonalistów uda się odnaleźć to, co jest aktualnie najbardziej ludziom potrzebne!

bykuu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *