Jednym z bardzo modnych trendów jest reklama w social mediach. Pozwala na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców, którzy nie przepadają za tradycyjnymi sposobami reklamowania. Za strategię kampanii w mediach społecznościowych odpowiada agencja social media. Warszawa takich firm ma najwięcej, ale inne duże miasta nie pozostają w tyle. Jakie medium społecznościowe będzie odpowiednie dla naszego biznesu?
Ważny element strategii biznesowej
Trudno wyobrazić sobie świat bez mediów społecznościowych. Kanały social media początkowo kojarzyliśmy głównie z życiem towarzyskim. Szybko dostrzeżono ich potencjał promocyjno-sprzedażowy. To przecież idealne środowisko do bezpośredniego kontaktu z klientami. Nie każda platforma społecznościowa to przepis na sukces. Chcesz wiedzieć, gdzie najlepiej promuje się twoja branża? Powiedzą ci o tym specjaliści, których zatrudniaagencja social media. Warszawa, Poznań, Kraków – każde duże miasto to wiele potencjalnych klientów, do których trzeba dotrzeć. Duża ich część nie ma telewizora, nie kupuje gazet, ma za to smartfona. Nie wyobraża sobie życia bez Internetu, dlatego to tam należy ich szukać.
Podium i mniejsi gracze
Jeszcze do niedawna różne marki zakładały konto firmowe na Facebooku i Twitterze, bo te kanały były i nadal są najpopularniejsze. Z czasem do ich portfolio doszły kolejne. W ostatnich latach na popularności zyskał Instagram. Wielki potencjał kryją w sobie także LinkedIn i Pinterest. Z kolei YouTube to obowiązkowe miejsce dla tych, którzy promocję opierają na materiałach video. Wiele osób przygląda się także TikTokowi, który notuje największą dynamikę wzrostu. Badania pokazują, że aż 90 proc. polskich internautów regularnie wykorzystuje media społecznościowe do kontaktu z ulubioną marką. O wiele mniej preferuje kontakt mailowy, bądź telefoniczny uważając go za przeżytek.
Im więcej, tym lepiej?
Wielość kanałów społecznościowych może wprawiać w konsternację. Czy nasza marka musi być wszędzie? A jeśli nie, gdzie powinna się zakotwiczyć na dłużej? Na te pytania najlepiej odpowie agencja social media. Warszawa i inne miasta od lat prowadzą badania, jaka branża pasuje do konkretnego miejsca w sieci. Specjaliści doskonale wiedzą, że jeśli będziemy chcieli istnieć we wszystkich dostępnych mediach społecznościowych, popełnimy wiele błędów w strategii komunikacji. Multiplikowanie tych samych treści na różnych kanałach nie jest atrakcyjne, podobnie jak zaniedbywanie profili. Czym kierować się wybierając kanały social media dla firmy? Selekcja wbrew pozorom nie jest taka trudna.
W poszukiwaniu idealnej grupy docelowej
Platformy w mediach społecznościowych różnią się tematyką, rodzajem aktywności, grupą odbiorców. Wiedząc, w jakim miejscu są interesujący nas klienci, kierujemy się właśnie do nich. Istnieje szereg narzędzi, które pozwalają na szybkie dotarcie do naszej grupy docelowej. Niektóre z nich gromadzą publiczne wzmianki z Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTube, TikToka, Twitcha i innych kanałów online. Monitoringiem wielu źródeł wiedzy zajmuje się agencja social media w Warszawie. Filtrując wyniki, można bardzo precyzyjnie przeglądać ruchy konkretnej grupy odbiorców. Wiemy przy okazji, jak oceniane są konkretne treści – negatywnie, pozytywnie lub neutralnie.
Dla każdego coś innego
Nowy biznes warto oprzeć na analizie konkurencji. Monitorując swoich rywali, sprawdzamy, w jakich kanałach dzieje się najwięcej. Wybierając konkretną platformę, warto mieć świadomość, że każda z nich ma swoje mocne i słabe strony. Youtube jest idealny do video marketingu. Jeśli twoja firma planuje wydawać tutoriale, treści edukacyjne czy coś z kategorii DIY, to właściwy kierunek. Facebook ma dobrze ztargetowane reklamy. Łatwo tam również pisać prywatne informacje za pomocą wbudowanego komunikatora. To dobre miejsce na bezpośrednią komunikację, komentowanie, odpowiadanie na pytania. Instagram to przede wszystkim zdjęcia. Można tam wstawiać ofertę produktów i usług.
Mniejszy nie znaczy mniej ważny
Jakie miejsce poleci agencja social media w Warszawie do budowania świadomości marki? Z pewnością Twitter. Ta platforma jest dobrym rozwiązaniem dla dynamicznych biznesów, w których wiele się dzieje. Można w niej publikować informacje, wiadomości, ogłoszenia. Z kolei Pinterest to mniejszy, “wizualny” serwis społecznościowy do kolekcjonowania materiałów graficznych. Jeśli twoja branża to tematyka kulinarna, lifestylowa, urodowa, modowa lub związana z majsterkowaniem, koniecznie załóż tam konto. Szukając ekspertów lub osób, działających w tej samej branży, warto kierować się do LinkedIn. Dzięki funkcji SlideShare można się wymieniać różnymi materiałami.
Wybór odpowiednich kanałów social media to ważny krok do wdrożenia skutecznej strategii komunikacji. Nawet najlepsze kampanie reklamowe nie spełnią swoich funkcji, jeśli opublikujemy je w niewłaściwym miejscu.