Rynek zabawek dla dzieci w dobie pandemii koronawirusa

Rynek zabawek dla dzieci w dobie pandemii koronawirusa

Zabawki zawsze zajmowały centralne miejsce w życiu dzieci, ponieważ pozwalają im odkrywać nowe sposoby myślenia, uczyć się cennych umiejętności poprzez zabawę, a co najważniejsze, dobrze się przy tym bawić. Zabawki są również cenne dla rodziców, ponieważ dają wytchnienie od stresujących zadań rodzicielskich i pozwalają im przez chwilę skupić się na sobie. W tym roku wartość zabawek zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców została zwiększona przez nakazy pozostawania w domu i zamknięcia szkół, ze szczególnym uwzględnieniem zabawek edukacyjnych.

Tegoroczne trendy w branży zabawek dla dzieci

Rynek zabawek odnotował wzrost w okresie pandemii, ponieważ rodzice szukają alternatyw dla ekranu smartfona bądź komputera. Zabawa to sposób, w jaki dzieci uczą się nawiązywania kontaktów towarzyskich i kreatywności, a zabawki odgrywają ważną rolę w życiu dzieci i ich rozwoju umysłowym. Coraz częściej jednak na ekranach pojawia się pokolenie digital-natywne – badanie z 2019 r. wykazało, że codzienne korzystanie z telewizji, komputerów i urządzeń mobilnych przez dzieci wzrosło trzykrotnie w wieku od jednego do trzech lat. Cyfrowe ekrany ze swoimi nieskończonymi możliwościami szybko stają się najlepszą zabawką dla dzieci na całym świecie. W tym roku, „dzięki” pandemii koronawirusa i wynikającym z niej zamknięciom szkół i nakazom pozostania w domu, dzieci biorą udział w lekcjach online i spędzają więcej czasu na ekranach niż kiedykolwiek wcześniej.

Koniecznie sprawdź – Sklep z zabawkami lalabu.pl

Badanie przeprowadzone w maju 2020 r.

Wśród ponad 3000 rodziców wykazało, że podczas pandemii czas spędzany przed ekranem dla ich dzieci wzrósł o 500%. Eksperci i rodzice martwią się, że wydłużenie czasu spędzanego przed ekranem może uniemożliwić dzieciom kształtowanie zdrowszych i bardziej kreatywnych zachowań, takich jak czytanie lub zabawa z wyobraźnią. Aby przeciwdziałać wydłużaniu się czasu spędzanego przed ekranem, rodzice zwrócili się ku zabawkom innym niż cyfrowe. Według danych Grupy NPD, światowy rynek zabawek odnotowuje silny wzrost sprzedaży o 11% w pierwszych ośmiu miesiącach roku. Czy ten trend będzie się dalej utrzymywał? Miejmy taką nadzieję.

Bartek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *